מאמר חדש באתר:
דלקת צפק זיהומית של חתולים

ברוכים הבאים לאתר ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית.

:Last Conference
9-10/5/2014
Dr. Mark G Papich
about
Clinical Pharmacology
(more details )

מיכאלה ברקו עוזרת לחיות המחמד לחזור הביתה

שרות איתור בע"ח שאבד או נמצא משוטט

מתנגדים להעלאת המס על אחזקת כלב לא מסורס או כלבה לא מעוקרת - חיתמו על העצומה כאן

מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים, מאמרים, סרטונים ועוד

האתר המקיף לאוהבי חיות המחמד, שאלות, תגובות, מידע עדכני ומוסמך ועוד...

שאלה, פניה » צרו קשר!

ICAVMA is a member of WSAVA

דף הבית >> מאמרים >> וטרינר

וטרינר הוא רופא של בעלי חיים

כל ילד יודע מגיל צעיר, שהרופא שמטפל בבעלי החיים נקרא וטרינר.
בדיוק כפי שלילדינו יש את רופא הילדים, למבוגרים את רופא המשפחה – כך גם לבעה"ח שחיים איתנו מגיע טיפול רפואי מיוחד להם – שאותו מספקים הווטרינר או הווטרינרית.
הווטרינרים נדרשים לידע רחב מאד: וטרינרים יודעים לייעץ לגבי רפואה מונעת (חיסונים, טיפולים נגד טפילים פנימיים וחיצוניים), לגבי מחלות שונות ומגוונות מאד (עור, עיניים, לב, שלד, מחלות הורמונליות ועוד), הוטרינרים יודעים איך להקל על סבלו של בע"ח (שיכוך כאב), איך לטשטש או להרדים בע"ח בצורה הבטוחה ביותר וגם לבצע ניתוחים מגוונים (עיקור, סירוס, טיפולי שיניים ועוד רבים ומסובכים).

כיום ישנם כבר תחומי התמחות ברפואה וטרינרית- התמחות ברפואה פנימית, ברפואת עיניים, בכירורגיה (ניתוחים), ברפואת עור, ברבייה, בהרדמה, ברפואת חיות אקזוטיות, בהדמייה (אולטראסאונד ורנטגן), ברפואת חירום ועוד.
הווטרינר המטפל שלכם ידע מתי כדאי לבקש חו"ד גם מרופא מומחה בתחומו.

יש דמיון רב בין רפואת תינוקות לרפואת בע"ח, כיון שהקושי הגדול ביותר הוא שגם תינוקות וגם בע"ח לא יכולים לפתוח פיהם ולספר מה בדיוק עבר עליהם, מה גרם למחלה או לפציעה, ומה בדיוק הם מרגישים. זהו האתגר הגדול ביותר עבור הווטרינרים – איבחון הגורם למחלה.

מתי מומלץ לקחת את חית המחמד שלך אל המרפאה הוטרינרית?

אפשר לחלק את הביקורים לשני סוגים:
ביקורים מניעתיים כגון: חיסונים, תילועים, טיפול נגד פרעושים וקרציות, עיקור/סירוס.
ביקורים עקב מחלה/פציעה.

הכלל הבסיסי הוא, שכל חריגה מההתנהגות הנורמלית של חית המחמד שמוכרת לך מחיי היומיום – דורשת בדיקה או לפחות התייעצות טלפונית עם הצוות במרפאה.
יש מקרים בהם ברור שחובה לגשת מיד למרפאה, למשל: דימום, פצעי נשיכה, תאונת דרכים ועוד. דוגמאות אחרות: אדישות קיצונית, חוסר תאבון, הקאות, שלשולים חריפים ועוד.
כדאי לזכור שתמיד עדיף לבדוק ולטפל מוקדם בתהליך המחלה, מאשר מאוחר מדי. כך סיכויי ההצלחה טובים יותר.

חשוב מאד ליצור קשר עם וטרינר/ית עוד בזמן שבעה"ח שלכם מרגיש טוב ולגשת לקבלת טיפולים מונעים ולא לחכות למצב שהוא חולה. הדוגמא הנפוצה ביותר היא בע"ח שלא זכו לקבל חיסונים בתור גורים, ואז הם נדבקים במחלות קשות ומסוכנות כגון דלקת מעיים נגיפית (פרוו וירוס).
כדאי להצטייד מראש בכתובת ודרכי התקשרות במקרה חירום דחוף, למשל בשעות הלילה או בסופ"ש.

אינסטגרם של ארגון הווטרינרים

עיקור סירוס כלב חתול וטרינרים

רשימת וטרינרים ו וטרינריות חברי הארגון

וטרינרים נשבעים לעזור לבעלי חיים

חיסון כלבת מציל חיים

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל  |  www.vets.org.il | מתן חסות לכנסים ופעילויות של הארגון

יש לעיין בתקנון האתר לפני כל שימוש וגלישה באתר. המידע המועבר באמצעות אתר זה הינו בגדר מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני ולייעוץ רפואי באמצעות בעל מקצוע מוסמך. אין להסתמך בכל מידע ו/או נתון המתפרסם באתר זה לכל צורך כל שהוא ומכל סיבה ובחינה כל שהיא.